Come Again - Σύγχρονος χορός και παλιά Αγγλική μουσική

Αφιέρωμα στην Αγγλική μουσική του 16ου και του 17ου αιώνα που περιλαμβάνει 14 προγράμματα με έργα των συνθετών Κρίστοφερ Τάι (1505;-1573;), Τόμας Τάλις (1505-1585), Γουίλιαμ Μπέρντ (1539;-1623), Τζων Ντάουλαντ (1563-1626) και Χένρι Περσέλ (1659-1695). Από 28 Οκτωβρίου 2017 έως 10 Φεβρουαρίου 2018.

Winterreise – Το ταξίδι του χειμώνα της ψυχής

Μουσική: Φραντς Σούμπερτ, Winterreise | Χορογραφία, κοστούμια, φωτισμοί: Αναστασία Λύρα | Χορός: Κωνσταντίνος Μίχος
Παρακευή, 1, 8 και 15 Δεκεμβρίου, ώρα 8μμ. Κυριακή 3, 10 και 17 Δεκεμβρίου, ώρα 7μμ.

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημέρωση με email για τις παραστάσεις στο Μικροσκοπικό Θέατρο.

Πέντε χοροί του Μωρίς Ραβέλ

ravel700x500

Χορογραφία βασισμένη στον ομαδικό αυτοσχεδιασμό που εμπνέεται από το ονειρικό στοιχείο καθώς και το στοιχείο του παιχνιδιού, όπως αυτά που αποδίδονται στη μουσική του Μωρίς Ραβέλ.

Η ωριμότητα του μουσικού στυλ του Ραβέλ, το αίσθημα και η ευγένεια του έργου του εμπνέουν τη χορογράφο και τους χορευτές με το όραμα μιας ιδανικής, ορχούμενης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας χωρίς μόνιμες ιεραρχίες και αρχηγούς, που αναπαράγει χορεύοντας την αρμονία των σχέσεων και των μορφών της.

Συνεχίζοντας την καλλιτεχνική πορεία που είχει καθιερώσει από το 1996 με τη χορογραφία Σμήνη νησίδες αστερισμοί και το δεκαπενθήμερο Περιβαλλοντικό Δρώμενο Σχεδία Πόλις, η Σχεδία Ομάδα Χορού προσπαθεί να πλησιάσει το ευρύτερο δυνατό κοινό. Όχι μόνο εκείνους που συνηθίζουν να πηγαίνουν σε καλλιτεχνικές παραστάσεις αλλά και τον κόσμο που προτιμάει να κάνει την έξοδό του με μια βόλτα στο πάρκο ή το αναψυκτήριο της περιοχής. Με άλλα λόγια, αντί η ομάδα να καλεί τον κόσμο στο θέατρο πηγαίνει εκείνη και τον βρίσκει εκεί που συνηθίζει να συγκεντρώνεται.

Το έργο παρουσιάστηκε στον υπαίθριο χώρο μπροστά στο Μέγαρο του Ζαππείου, αρχικά στις 4-6 Ιουλίου του 1997 και κατόπι στις 11-23 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς. Για τις παραστάσεις κατασκευάστηκε μια σκηνή που επέτρεπε να είναι ορατή η παράσταση και από τις τέσσερις πλευρές της.

Την επόμενη χρονιά, το 1998, παρουσιάστηκε στο θέατρο Σφενδόνη από τις 20 Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου.

* Αφίσα της παράστασης: Nicolas Poussin, Βακχικός χορός (γύρω στο 1634).

Μουσική: Maurice Ravel, Bolero, Pavane pour une infante défunte, Le tombeau de Couperin
Χορογραφία: Αναστασία Λύρα
Κοστούμια: Άρτεμις Αλκαλάη
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Παραγωγή - Διοργάνωση: Σχεδία Ομάδα Χορού

Χορευτές

Ζάππειο, 1997

Νατάσα Αβρά  ♦ Ειρήνη Αλεξίου ♦ Νίνα Αλκαλάη ♦ Κατερίνα Αργυρού ♦ Χρυσούλα Βερυκάκη ♦ Κάρλα Γκονσάλβες-Δαλακούρα ♦ Άλκηστις Θεοφίλου ♦ Νίκος Καλογεράκης ♦ Αλίκη Κόντζιου – Γούσα ♦ Δήμητρα Κρητικίδου ♦ Ελίνα Λογαρίδου ♦ Μαρία Μιχαηλίδου ♦ Γιάννα Μπινάρη ♦ Εύα Μπουρνιά ♦ Ελευθερία ΝτεκώΕλίνα Παπαδοπούλου Τόνια Πάστρα ♦ Χρήστος Πολυμενάκος ♦ Μαρία Πουλάδα ♦ Ματίνα Σαρρή ♦ Δημήτρης Σωτηρίου ♦ Ιγνάτιος Χαβενετίδης Ζωή Χατζιδάκη

Θέατρο Σφενδόνη, 1998

Νατάσα Αβρά  ♦ Ειρήνη Αλεξίου ♦ Τιτή Αντωνοπούλου ♦ Κατερίνα Αργυρού ♦ Χρυσούλα Βερυκάκη ♦ Σεν Γι Γιαγκ (Heung Si Yang) ♦ Τζώρτζια Γιατράκου ♦ Μπέτυ Δραμισιώτη ♦ Γιάννης Καβαλιέρος ♦ Νίκος Καλογεράκης ♦ Αλίκη Κόντζιου – Γούσα ♦ Ελίνα Λογαρίδου ♦ Νίκος Λυμπεράτος ♦ Στάθης Λυμπερόπουλος ♦ Βίκυ Μαραγκάκη ♦ Νίκος Μαρκάκης ♦ Σπύρος Μπερτσάτος ♦ Εύα Μπουρνιά ♦ Γιάννης Ντανάκος ♦ Αγγελική Παπαδάτου ♦ Ελίνα Παπαδοπούλου ♦ Τόνια Πάστρα ♦ Μαρία Πουλάδα ♦ Ματίνα ΣαρρήΙγνάτιος Χαβενετίδης

Πέντε χοροί του Μωρίς Ραβέλ

Φωτογραφίες: Τάκης Αναγνωστόπουλος

... Πραγματική μαγεία τα νεανικά κορμιά να στροβιλίζονται σε μια αέναη κίνηση διατηρώντας μέσα στο σύνολο την ατομική τους έκφραση και ελευθερία ενώ υπάκουαν στο ρυθμό της μουσικής και στη νοητή γραμμή της χορογραφίας.
«Εάν ζωγράφιζαν παραστάσεις σε σύγχρονα αγγεία έτσι ακριβώς θα ήταν ζωντανεμένα» ήταν η άποψη θεατού που άγγιξε τη διαχρονική αναζήτηση της έκφρασης όπως τη δίνει το "Δρώμενο Ραβέλ" της Σχεδίας.

Ελένη Μπίστικα, Καθημερινή 9 Ιουλίου 1997

×


Share this post

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn